Drogi użytkowniku,

Potrzebujemy Twojej świadomej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Wymaga tego od nas Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO) wchodzące w życie już 25 maja 2018 roku. Dzięki wprowadzonym zmianom będziemy jeszcze lepiej chronili Twoje dane osobowe! Poniżej wszystkie niezbędne informacje.

Administratorem danych jest Instytut Gospodarki Rolnej z siedzibą w Warszawie przy ulicy Kolejowej 45/119, 01-210 (KRS: 0000500475)
PODMIOTY, KTÓRYM POWIERZONO PRZETWARZANIE
Zaufani partnerzy – tutaj lista

Wyrażam zgodę na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies. Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych i innych parametrów zapisywanych w plikach cookies, pozostawianych w trakcie przeglądania stron i serwisów internetowych, w celach analitycznych oraz w celach marketingowych (łącznie z profilowaniem) przez Instytut Gospodarki Rolnej i jej zaufanych partnerów.
Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 RODO, a jego cele to:
1. Tworzenie statystyk i dopasowanie treści stron do preferencji Użytkownika
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
3. Wykrywanie botów i nadużyć
4. Świadczenie usług drogą elektroniczną

PODSTAWY PRAWNE:

1. Świadczenie usług drogą elektroniczną – brak możliwości świadczenia usługi bez niezbędnych danych
2. Marketing, w tym profilowanie i cele analityczne – zgoda Użytkownika
3. Pozostałe – uzasadniony prawnie interes administratora danych
Podanie moich danych osobowych jest dobrowolne a podstawą ich przetwarzania jest moja zgoda. Odbiorcami danych są Google Analytics, Google Ads, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Freshmail agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Moje dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat do czasu wykorzystania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej lub do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Jestem świadomy swoich praw:

1. Mam prawo do wycofania się z tej zgody w dowolnym terminie, a moje dane osobowe będą przetwarzane do czasu jej odwołania.
2. Mam prawo dostępu do moich danych osobowych
3. Mam prawo skorygowania niepoprawnych danych
4. Mam prawo do usunięcia informacji
5. Mam prawo do ograniczenia przetwarzania danych
6. Mam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
7. Mam prawo do przenoszenia danych


Dane są wykorzystywane do profilowania marketingu za pomocą narzędzi Google Analytics, Facebook. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania – prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki.
Brak wyrażenia zgody uniemożliwi lub ograniczy dostęp do usług instytutu, może też wpłynąć na niektóre funkcjonalności strony.
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”

Swoją wcześniej wydana zgode możesz cofnąć klikając przycisk u dołu strony "Cofnij zgodę"

Szanse na chińskim rynku drobiu

Po tym, jak Generalna Administracja Celnej Chińskiej Republiki Ludowej przywróciła prawa do eksportu drobiu na rynek chiński pięciu producentom mięsa drobiowego z Polski oraz jednej chłodni, możemy mówić o powrocie polskiej produkcji na ścieżkę ekspansji. Polacy wciąż pozostają drugim największym na świecie eksporterem świeżego drobiu oraz piątym największym eksporterem drobiu mrożonego. Polscy drobiarze wciąż są jedynymi producentami w UE, którzy mogą eksportować mięsa drobiowe do Chin. Niedługo jednak naszym śladem podążą Niemcy i Holendrzy. Tymczasem w samych Chinach rośnie rodzima produkcja oraz apetyt na sprzedaż poza granicami kraju.

Rynek chiński

Rynek chiński jest niezwykle cenny dla producentów z całego świata nie tylko z uwagi na swoją wielkość, ale również – specyfikę. Chińczycy chętnie wykorzystują do produkcji żywności części kurcząt, który w innych państwach nie są jadalne. Dla przykładu należy podać chociażby rynek kurzych łap, którego wartość oscyluje tam wokół kwoty 600 mln dolarów. Rynek chiński wykazuje się szybką ekspansją. Już dziś Chińczycy pozostają największym światowym producentem jaj. Jako dominujący podmiot umowy o wolnym handlu państw ASEAN chłoną produkcję rolno-spożywczą pozostałych państw Azji południowo-wschodniej. W ostatnich miesiącach coraz intensywniej poszukują dostawców, którzy zastąpią im import drobiu z USA, na które w ramach wojny handlowej z Donaldem Trumpem nałożono dwudziestopięcioprocentowe cło. O swoją pozycję w Państwie Środka coraz śmielej zabiegają Francuzi i Kanadyjczycy. Unia Europejska (z wyjątkiem Polski i – niebawem – Niemiec) wciąż jest traktowana przez Chińczyków jako siedlisko ptasiej grypy, co uniemożliwia rozwijanie wzajemnych relacji. Wiele wskazuje także na to, że nowy prezydent Brazylii (światowego lidera produkcji drobiu) postawi na zacieśnianie więzi gospodarczych z Pekinem.

W roku 2018 Chińczycy wyprodukują łącznie 11,7 mln ton mięsa drobiowego, co sytuuje ich na czwartej światowej pozycji, za USA, Brazylia i Unią Europejską. Jeżeli chodzi o konsumpcję mięsa drobiowego (z wyłączeniem kurzych łap) ustępują oni jedynie USA. Od kilku lat wielkość chińskiej produkcji przewyższa konsumpcję wewnętrzną.

W bieżącym roku Chiny zaimportują 350 tys. ton mięsa drobiowego, z planami powiększenie tego wolumenu o kolejne 25 tys. ton w roku 2019. Po stornie eksportu w tym roku osiągnięta zostanie wielkość 460 tys. ton, a w planach na rok 2019 jest wzrost o kolejne 15 tys. ton.


Lata uniemożliwiania dostępu do rynku chińskiego wielu dostawcom sprawiły, że wzrosła rodzima produkcja oraz wymiana gospodarcza w regionie Dalekiego Wschodu. Dla Polski oznacza to umiarkowany optymizm, jeżeli chodzi o sukcesy sprzedażowe w Chinach.

Potencjał polskiej produkcji

Polska jest unijnym liderem produkcji i konsumpcji mięsa drobiowego. Nasze przedsiębiorstwa z tego sektora wymieniane są jako te o największym potencjale ekonomicznym i rozwojowym. Zapotrzebowanie na mięso drobiowe rośnie na całym świcie, a odpowiedzią na to ma być wzrost polskiej produkcji o 30 proc. na przestrzeni ostatnich czterech lat. Już dziś Polska odpowiada za 16 proc. całej unijnej produkcji.
W roku 2017 Polska wyeksportowała 1,2 mln ton mięsa drobiowego. W tym samym czasie na polski rynek trafiło jedynie 58 tys. ton drobiu spoza RP. Do połowy 2018 roku wielkość eksportu wynosiła 650 tys. ton, a importu - 33 tys. ton.

W ostatnich miesiącach producenci z Polski korzystali na problemach rolników z Brazylii oraz środkach odwetowych (stawek celnych) stosowanych przez szereg rządów wobec USA. Nie należy jednak zapominać o największym zagrożeniu dla naszej pozycji, jakim jest wciąż rozwijający się sektor drobiarski na Ukrainie. W tym roku tamtejszy resort rolnictwa uznał produkcje drobiu za najszybciej powiększający się priorytetowy sektor ukraińskiego rolnictwa.

Kontakt
+48 (22) 299 70 35
biuro@instytutrolny.pl
Zgodnie z rozporzadzeniem możesz cofnąć zgode którą wcześniej nam dałeś. Jednak uprzedzamy że portal może przestać działać poprawnie. Cofnij zgodę.
2017 © Instytut Gospodarki Rolnej